پنجشنبه 5 اسفند 1395_ 25 جمادى الأولى 1438 _ 23 فوریه 2017
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 آبان 1395     |     کد : 34897

توشه برجام براي صنعت گردشگري

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران،احمد اصغری قاجاری/رئيس كميسيون گردشگري اتاق بازرگاني، صنعت و معادن ايران در يادداشتي گفت:‌دولتمردان بايد درصدد تامين زيرساخت‎ها براي احياء صنعت گردشگري ايران باشند چراكه در اين بازه زماني و با توجه به گسترش بي‎سابقه صنعت گردشگري، سرمايه‎گذاران علاقمند به اين صنعت هجوم آورده­ اند.

دوران پسابرجام، زمان طلايي براي جذب سرمايه‎گذاران خارجي در صنعت گردشگري به شمار مي‎رود. طي دهه‌هاي اخير رشد و توسعه اين صنعت در جهان اتفاق افتاد و حال با رقم خوردن دوران برجام بايد درصدد ارائه اقدام‎هاي مهم در راستاي جذب گردشگر و سرمايه‎گذار در اين راستا باشيم. يكي از اقدام‎هاي قابل ملاحظه دولت تدبير واميد رقم زدن برجام بود كه اين موضوع باعث شد بسياري از هيات‎هاي اقتصادي و تجاري به كشورمان ورود پيدا كنند و هيات‎هاي تجاري بخشي از سفر خود را به گردشگري در ايران اختصاص دهند. درواقع، با ورود برخي هيات‎هاي اروپايي، آنها هم از ارتقا بخش صنعت گردشگري ايران و اعزام سرمايه‎گذار در اين راستا استقبال كردند. پس ما در حال گذراندن دوران طلايي هستيم و بايد در اين فصل، ارتباطات لازم براي توسعه و رشد اقتصادي با تمركز بر صنايع داراي مزيت را رقم بزنيم. بنابراين دولتمردان بايد درصدد تامين زيرساخت‎ها براي احيا صنعت گردشگري ايران باشند چراكه در اين بازه زماني و با توجه به گسترش بي‎سابقه صنعت گردشگري، سرمايه‎گذاران علاقمند به اين صنعت هجوم آورده­ اند. اين رويكرد مثبت نسبت به صنعت گردشگري ايران، بعد جهاني پيدا كرده و سبب به وجود آمدن فرصت‎هاي بيشمار در موضوع‎ها و حيطه‎هاي مختلف گردشگري شده است. از سوي ديگر تدوين برنامه‎هايي براي تحقق رشد 8 درصدي اقتصاد اگر با نگاه و توجه ويژه به صنعت گردشگري همراه شود بي شك مي‎توانيم به سمت رشد و توسعه اقتصاد گام برداريم. البته بايد گفت كه همواره به وجود آمدن فرصت در كنار تهديد و ايجاد خطر است و اين صنعت نيز درجايگاه بين المللي خود آسيب‎ها و ریسك‎هاي مخاطره‎آميزي را در پي دارد. بسياري از كشورها با مطالعات دقيق فرصت‎ها و امكان‎سنجي آنها، در پي جذب سرمايه‎گذار و توسعه زيرساخت‎هاي گردشگري خود هستند كه هريك از اين كشورها داراي وضعيت اقتصادي، اجتماعي، اقليمي، سياسي و فرهنگي منحصر به فرد است كه اين خود تعيين كننده ميزان دستيابي به موفقيت در عرصه‎هاي تجاري و جذب توريست ورودي است. ما هم بايد نقاط قوت و ضعف را در راستاي صنعت گردشگري دريابيم و در صدد جذب گردشگر و سرمايه‎گذار خارجي در حوزه‎هاي هتلداري باشيم و با برنامه راهبردي براي توسعه اين صنعت گام برداريم. برخي كشورهاي منطقه همچون تركيه و دبي طي سال‌هاي اخير و با ارائه برنامه‎هاي راهبردي توانسته‎اند گوي رقابت را در صنعت گردشگري از ايران بربايند. پس با توجه به اينكه اين كشورها اكنون در معرض تبعات حاشيه­اي تروريسم قرار دارند، زمان مناسبي به‎وجود آمده تا با فراهم كردن زيرساخت‎ها و تشويق سرمايه‌گذاران و همچنين توريسم‌ها بتوانيم اين بازار را از كشورهاي همسايه براي كشورمان تصاحب كنيم. البته تبليغات صحيح و سعي در نشان دادن چهره صلح‎آميز از ايران و شركت موثر در رويدادهاي گردشگري جهان به منظور معرفي فرهنگ و آداب و سنن ايراني با تدوين محتواي درست و قوي از راهكارهاي خوب جذب سرمايه گذار و به حداقل رساندن ريسك به شمار مي‎رود. ما نيز در اتاق بازرگاني ايران با برقراري ارتباط با با هيات‎هاي تجاري و اقتصادي خارجي و داخلي سعي داريم تا ضمن معرفي فرصت‌هاي سرمايه‎گذاري، نقش حمايتي و تشويق‎كننده براي جذب و هدايت سرمايه‌هاي سرگردان به سمت صنعت گردشگري را ايفا كنيم. ماهيت مشاوره‎اي و حمايتي اتاق بازرگاني ايران اين امكان را به ما مي‎دهد كه تسهيل‎كننده و روان‎كننده جريان سرمايه‎گذاري و جذب سرمايه گذار خارجي باشيم و در اين رابطه به عنوان پارلمان بخش خصوصي ارتباط موثر و پايدار بين بخش خصوصي و دولت را برقرار خواهيم كرد كه بي شك با اجراي برجام، اقدام‌ها در رابطه با جذب سرمايه‎گذار در حوزه گردشگري نسبت به سال‌هاي گذشته دو چندان خواهد شد. 


نوشته شده ساعت  10:03      تعداد بازدید  729
PDF چاپ